Aprašymas
Polichrominiai Betygalos bažnyčios trijų altorių tyrimai vykdyti 1996 m rugsėjo mėn.
Neobarokinė centrinio altoriaus mensa perdažyta 4 kartus. Ankstyviausiame sluoksnyje rastas trijų pilkos spalvos atspalvių dažymas. Mensos vidurinioji dalis buvo dažyta šviesiai pilka spalva. Viršutinio mensos karnizo “sima reversa” ir po ja esanti “sima” – tamsioao pilkos spalvos. O “sima reversa” mensos apačioje buvo išdažyta vidutinio intensyvumo pilka spalva. Centrinio altoriaus retabulo dalys perdažytos mažiau kartų. Kolonos pirminiame etape dažytos imituojant marmurą. Gyslos – tamsiai pilkai mėlynos, melsvai pilkšvam fone. Skulptūrų, abipus altoriaus, pjedestalai perdažyti 4 kartus.
II-asis tarpsnis nuo viršaus, pirminiame etape turi tamsiai pilkai mėlyną spalvą, kaip kolonų “marmuro” gyslos. Kitos traukos buvo dažytos pilka spalva, kaip mensos “sima reversa”. Skulptūros gipsinės. Kristaus pjedestalas pirminiame etape baltas. Laiptuotos detalės abipus pusapvalės nišos pirminiame etape buvo dažytos kaip ir kolonos, imituojant marmurą. Plokštė su Veronikos skarele visuose sluoksniuose tudažyta baltai. Aplink ją pirminė spalva- pilkšva, kaip skulptūrų pjedestalų. Visos detalė, kurios tyrimų metu bronzuotos( kapiteliai, girliandos, kolonų bazės) buvo šviesiai pilkos. Karnizėliai virš kolonų kapitelių pirminiame etape pilki, voliutos baltos. Kartušas ir spyna visuose etapuose – baltai dažytas. Altoriaus retabulo pagrindinė plokštuma – niša, kūbai po kolonų bazėm – ochrinės spalvos. Frizinėje dalyje, virš kolonų, rasta rausva spalva.
Šoninio Šv.Marijos altoriaus mensoje galėjo būti bareljefas. Stratigrafija trijų sluoksnių. Pirminiame dažymo etape kolonos tamsios pilkos spalvos. Šviesiauia pilka spalva - altoriaus retabulo pagrindinėje plokštumoje. Karnizas virš kapitelių – pilkšvas, tokio pat atspalvio kaip kapiteliai. Viršutinis, horizontalus karnizas buvo baltas. Laiptuota detalė tarp kolonų buvo dažyta ochros spalva. Lenktas viršutinis karnizas buvo dažytas pilkšva spalva, kaip kolonų kapiteliai, bazės. Kito šoninio altoriaus pirminis spalvinis sprendimas toks pat, kaip Šv. Marijos altoriaus
Duomenis apibendrino ir pateikė Idalija Bėčienė